Webteksten

Oké, even een illusie doorprikken: jouw webteksten gaan niet over jou.

De gemiddelde websitebezoeker komt niet op jouw site om aandachtig over jouw bedrijf te lezen en om zich te vergapen aan poëtisch opgestelde teksten.

Hij komt voor zichzelf. Omdat hij iets nodig heeft of een bepaald probleem ervaart wat hij opgelost wil hebben.

Bovendien heeft hij ook nog eens haast. Mensen lezen websites immers niet aandachtig, ze scannen ze.

Wees gerust: veel ondernemers maken de fout om vooral over zichzelf te schrijven. Om uit te weiden over alle ins en outs van hun producten of diensten.

Webteksten zijn niets waard als je klant zich niet herkent

Een voorbeeld: ik herschreef eens de webteksten voor een psychotherapeut. Op die site stonden eerst keurige kwalificaties over de therapeut. Hij beschreef zijn methodieken en waarvoor je bij hem terecht kunt. Hij had een leuk klantenbestand.

Maar hij kreeg het pas echt druk toen we het om gingen draaien. Waarom zoeken mensen hulp bij een therapeut? Hoe voelen ze zich dan? Wat willen ze bereiken en hoe definieer je dat?

Pas toen we helemaal in de huid van de patiënt gekropen waren en de patiënt zichzelf helemaal op de site kon herkennen toen kreeg hij het pas echt druk. Omdat mensen lazen: hier word ik begrepen, hier moet ik zijn.

Webteksten moeten dus effectief zijn

En ja, natuurlijk is het nodig om een vlot, prettig leesbaar, begrijpelijk, kort en bondig verhaal te schrijven. Maar bovenal wil je een bepaald resultaat met je webteksten bereiken: meer klanten of meer omzet.

Een professionele tekstschrijver heeft niet alleen verstand van tekst maar weet ook veel over lezersgedrag. Welke woorden gebruik je om lezers aan te zetten tot actie? En welke juist niet?

Bovendien houdt een tekstschrijver met meer zaken rekening. Natuurlijk kijk je naar het tekstdoel en de doelgroep. Maar zoekmachineoptimalisatie is ook belangrijk. Net als een goede tekststructuur. En natuurlijk een call-to-action.

Meer weten?

Wil je weten hoe ik jou kan helpen met jouw webteksten? Wil je net als die psychotherapeut uit het voorbeeld meer klanten of meer omzet? Laat mij jou dan helpen. Denk je misschien dat je al op de goede weg bent maar heb je iemand nodig om even met je te sparren?

Neem dan gerust contact op!

Bel me op 06 48 76 79 96 of mail naar info@krispiratie.nl. Bijkomend voordeel: je weet dan meteen wanneer ik tijd voor jouw teksten heb. Ik werk namelijk maar voor één klant tegelijk en zit dus snel vol.