Leestijd: 3 minuten

Je kunt natuurlijk verliefd zijn op een bepaald merk. Zolang alles goed gaat, is er geen vuiltje aan de lucht. Maar de liefde wordt pas echt op de proef gesteld als er een keer iets misgaat. Of stuk zoals in mijn geval. Vandaag vertel ik je meer over mijn ervaring met de after sales van Louis Vuitton.

Mijn Pochette Accessoires ging stuk

Nou ja, bijna dan. Bij de D-ring aan de zijkant begon een klein scheurtje te ontstaan. Nou had ik ‘m al sinds 2014 (een cadeau voor de geboorte van Kiki) maar zonde was het natuurlijk wel. Het is immers geen tasje van honderd euro. En ik was er altijd behoorlijk zuinig op.

Dus ging ik naar de Louis Vuitton-winkel in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat. Mijn favoriet. Ik werd keurig (zoals altijd) geholpen. Mijn tasje zou worden opgestuurd naar het atelier in Frankrijk. Daar zouden ze eerst een inschatting maken van de reparatiekosten.

Een week of drie nadat ik de tas had weggebracht, ontving ik een mailtje. ‘Na inspectie van de tas is gebleken dat de reparatiekosten zullen uitkomen op 200 euro. Graag hoor ik of u hiermee akkoord gaat.’

Wat een teleurstelling!

Poeh! Tweehonderd euro. Voor een tas met een actuele nieuwprijs van € 380. Hoewel ik wel begreep waarom het zo duur was (de hele zijkant zou vervangen moeten worden) vond ik het toch wel erg veel geld. Sterker nog, ik was behoorlijk teleurgesteld. Alsof je voor het eerst knallende ruzie hebt met een nieuwe liefde 😉

‘Al’ na een paar jaar een reparatie nodig hebben die ook nog eens bijna de helft van de nieuwwaarde kost. Hmm. Ik heb dus geantwoord dat ze de tas wat mij betreft ongerepareerd terug konden laten sturen. Ten eerste zou ik hem altijd nog kunnen laten repareren als het erger zou worden en ten tweede vond ik de kosten puur economisch gezien niet in verhouding staan tot de nieuwprijs.

Een week later was ik op vakantie in Edinburgh toen ik een mailtje kreeg met de mededeling dat ze mij ‘met genoegen konden meededelen dat mijn gerepareerde product beschikbaar is in mijn winkel.’ Beetje slordig aangezien hij immers helemaal niet gerepareerd was.

Ik hield er dus nog altijd een wat narrig gevoel aan over. Ik snap heus wel dat ik voor een merk als Louis Vuitton een klant van niks ben maar aan de andere kant heb ik er met mijn inmiddels 12 items in verschillende Europese winkels toch wel aardig wat eurootjes gespendeerd. Moest ik dat wel blijven doen? Chanel maakt immers ook mooie spullen ….

Maar toen kwam het goede nieuws!

Groot was dan ook mijn verbazing toen ik een dag later een persoonlijk mailtje kreeg van de dame die mij in Amsterdam in de winkel geholpen had. Zij schreef dat ze overleg had gehad met de afdeling reparatie en dat ze alsnog besloten hadden mijn tas kosteloos te repareren. Wow, geweldig! Het nadeel was wel dat ik dan nog een tijdje op mijn tas moest wachten want hij zou opnieuw naar Frankrijk worden gestuurd.

Ik vond dit zo’n fijn gebaar dat ik nog diezelfde dag in Edinburgh naar de Louis Vuitton-winkel ben gegaan om een extra item te kopen. Haha, da’s typisch iets voor mij.

Om een lang verhaal nog wat langer te maken. Er was later nog een klein misverstand toen ik vroeg naar de status van de reparatie en mijn contactpersoon meldde dat zij dacht dat hij al aan mij was teruggestuurd. Maar hoe dan ook, na 3 maanden had ik mijn Pochette Accessoires weer terug. Op de dag dat ik bericht kreeg dat hij terug was in Amsterdam was JW daar toevallig voor zijn werk dus die heeft hem meteen voor me opgehaald.

Conclusie: per saldo ben ik erg tevreden over de after sales van Louis Vuitton

Strikt genomen was Louis Vuitton mij niks verschuldigd. De garantietermijn was verstreken, dingen gaan nu eenmaal soms kapot en dat een reparatie duur is, is te begrijpen als je bedenkt dat de reparatie best bewerkelijk was. En laten we wel wezen: ik ben in hun ogen natuurlijk maar een kruimelklant.

Toch vind ik de manier waarop het uiteindelijk opgelost is geweldig. En dat zit hem vooral in de persoonlijke inmenging van de dame die mij in de winkel geholpen had. Ik denk dat ik dus toch nog maar even doorga met het uitbreiden van mijn collectie 😉

 

Volg mij ook op social media!

Reageren staat uit.